Uncategorized @srSuper Srbija – vetar u leđa domaćim preduzetnicima

Decembar 19, 2018by Andrew0
https://razbeerbriga.rs/wp-content/uploads/2018/12/Blog-Post-Cover-1280x640.jpg

Ovaj blog je prvenstveno usredsređen na predmet naše velike ljubavi i strasti – PIVO! Međutim, pošto je u našoj maloj pivari pomalo hektično u poslednje vreme i to velikim delom zahvaljujući učešću u projektu i emisiji Super Srbija, mi ćemo se danas fokusirati na to da damo odgovore na pitanja koja su nam u poslednje vreme postavljali što stari što novi ljubitelji piva Razbeerbriga, a što pripadnici šire javnosti i ta najčešće postavljana pitanja iskoristićemo kao okvir za ovonedeljni blog.  

Kako ste uopšte završili u ovom projektu?

Kao sto je cela naša Razbeerbriga prica počela sasvim slučajno (spletom neverovatnih okolnosti koje ćemo jednom prilikom opisati u nasem blogu) tako je jednog dana stigao mail sa pozivom, u kome  nije bilo najjasnije sta nas očekuje 😉 ali prijatna i veoma ubedljiva Vesna je nagovorila Boška da se pojavi u Beogradu, i na kratkom razgovoru predstavi celu našu ekipu, piva, kako i zašto ona nastaju i naravno otkud mi svi zajedno u Bukovcu. Imam utisak da smo im bili simpatični 😉

Šta je Super Srbija donela RazBeerBriga pivari?

Verujem da nam je učešće u projektu Super Srbija donelo fantastičnu mogućnost da naše proizvode predstavimo širokoj publici kojoj su oni pre lansiranja projekta bili nepoznati i koja možda ne bi došla u kontakt sa našim pivom niti zantaskim pivom uopšte na drugi način, a kamoli bila podstaknuta da ga proba. Ovo može biti veliki korak ne samo za našu pivaru već i za zanatsko pivarstvo u Srbiji uopšte. Iako kraft pivo privlači sve veći broj konzumenata, taj broj je još uvek mali u poređenju sa brojem konzumenata široko rasprostranjenog industrijskog piva. Oni koji prate scenu zanatskog piva, naročito u Novom Sadu i Vojvodini, odavno znaju naša piva jer mi jesmo bili deo pivske revolucije u Srbiji od njenog početka, međutim šansa koju smo dobili, a tiče se ne samo predstavljanja našeg piva i priče koja prati svako od njih, prikazivanja njihovog kvaliteta i strasti sa kojom je svako izrađeno, već i dostupnost proizvoda u dobro poznatim Roda prodavnicama širom Srbije, od Niša do Subotice, predstavlja veliki skok za nas na mnogo nivoa.

Da li vidite neku promenu u poslovanju pivare RazBeerBriga od kada ste ušli u ovaj projekat?

Dok su promene u pivari svakako vidljive od uključivanja u projekat, rekao bih da su one još uočljivije van pivare i primetne kuda god pošli. U samoj pivari, mi kao zanatski pivari oduvek smo bili izuzetno posvećeni kvalitetu naših piva i ovaj odnos ostao je nepromenjen, te je i pristup radu ostao u najvećoj meri isti. Ono što smo morali da uradimo jeste da iznađemo načine kako da se prilagodimo povećanom obimu proizvodnje, a bez kompromitovanja našeg stepena posvećenosti svakom proizvodu ponaosob i visokim stručnim standardima, a to jeste bio izazov. Izvan pivare, promene su očigledne. Kada prošetam naseljem u kojem živim, obraćaju mi se komšije koje nisu ništa znale o našoj pivari i njenim proizvodima, a sada ne samo što su za njih čuli već su zainteresovani da ih probaju i saznaju još nešto o njima, bilo da se radi o prodavcu na pijaci, u mesari, prodavnici zdrave hrane, kasirki u supermarketu ili ljudima koje susrećem u prolazu na ulici i to iskustvo zajedničko je svim zaposlenima u pivari. I da, telefonska linija Razbeerbrige usijala se posleđnih nedelja usled povećanja broja kupaca zainteresovanih za naše pivo!

Šta mislite da ovakvi i slični projekti donose malim preduzetnicima u Srbiji?

Projekti poput Super Srbije, koji malim preduzetnicima pružaju mogućnost da zasijaju, nisu od direktne pomoći samo tim preduzetnicima, već šalju snažnu i pozitivnu poruku mnogima koji su na rubu da se upuste u privatan biznis, a naročito ohrabruju pripradnike mlađe generacije. To je od izuzetnog značaja u ekonomski nezavidnim vremenima i u državi u kojoj takva situacija već dugo traje i čak u toj meri pritiska narod da mladi ljudi neretko odlučuju da napuste zemlju u potrazi za boljim životom, previđajući mogućnosti koje ovde postoje. Ja lično na fakultetu predajem poslovni engleski koji obuhvata i preduzetništvo i znam da mnogi moji studenti imaju pesimističan pogled na budućnost u ovoj zemlji, a naročito u sferi kreiranja sopstvenog biznisa. Usredsređenost na uspeh i dostupnost mogućnosti koji su u prvom planu u svim pričama serijala Super Srbija, a koji su dostižni ukoliko je pojedinac uporan i kreativan, pružaju realne modele za buduće preduzetnike, istovremeno osnažujući njihovo samopouzdanje i služeći kao inspiracija mnogima koji će uskoro zakoračiti u svet biznisa.

Da li mislite da će vaša priča u Super Srbiji i ovom projektu uticati na kraft scenu?

Što se tiče uticaja projekta Super Srbija na scenu kraft piva, verujem da se ono što je sama Razbeerbriga dobila preliva na zanatsko pivarstvo u celini – izloženost širem krugu potrošača, veći stupanj prihvaćenosti i povećano interesovanje za naše proizvode. Ovo je od izuzetnog značaja za sve male preduzetnike usredsređene prvenstveno na kvalitet i svakako je istina za naše proizvode. No, kraft pivarstvo ima i svoje osobenosti u odnosu na druge grane preduzetništva. Još od početka pivske revolucije u Americi, a to važi i za njen nastavak ovde u Srbiji, njeni učesnici odlično su sarađivali i krasilo ih je međusobno podržavanje, koje je uslovilo da pivare međusobno posluju prvenstveno kao saradnici i kolege, a ne kao protivnici.  Zbog toga verujem da je uključivanje zanatske pivare u ovakav projekat nešto što nas je sve obradovalo – mi smo svi u prvom redu ljubitelji piva, pa tek onda poslovni ljudi i nama je kao ljubiteljima piva utoliko bolje ukoliko je kraft pivo šire dostupno i ukoliko ga više ima!

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *